Sidor

torsdag 12 maj 2011

Ett litet steg för ett IT-proffs, ett stort för mig

Idag har Blogger trilskats ordentligt, men nu verkar tjänsten var på G igen.
Jag lyckades faktiskt ändra i HTML-koden igår, så att jag har fått bildtexter och sidmenyn på min resurssida att bli enhetlig. Det är INTE snyggt när man ändrar på några textfärger manuellt och sedan har temat en helt annan grundfärg. Men nu blir det nog bra och jag är sååå nöjd över att jag vågade testa!
(Men jag tycker nog att Weebly har sina dåliga stunder också, för inte kan det vara mig det är fel på?)

Och utan konstruktiv kritik hade jag inte ens försökt att göra något åt det. Kritik ska lyfta, motivera och vidareutveckla... då är den bra.

2 kommentarer:

  1. A-L och jag har också svurit över Blogger idag. Det verkade vara precis den tid vi hade avsatt till gemensamt arbete som det var omöjligt att komma in... Galet irriterande...

    SvaraRadera
  2. Det gick ett rykte om att både Bloggers, Youtubes och Twitters problem under gårdagen var kopplat till händelserna i Syrien. Det förefaller rimligt att de överbelastas vid sådana händelser, men jag vet ändå inte hur säkert det är.

    SvaraRadera