Sidor

fredag 29 april 2011

Ipad i skolan

På måndag ska jag sitta med på ett möte som rektor ska ha med några iPad-försäljare. Intressant men jag har verkligen noll koll. Pinsamt att erkänna kanske, men man kan ju alltid googla lite tänkte jag. Då hittade jag en blogg i min smak LedarBloggen. Jag gillar att läsa om en kunnig(?) människas synpunkter på skolan, någon som vågar säga var han/hon står i det jag tycker är viktigt i skolan. (Man behöver för den skull inte tycka lika.) Här hittar jag dessutom referenser och länkar som leder vidare till forskare, artiklar och andra spännande människor. Den ska bli kul att följa!

Vad sa han om iPads då? Här kommer den länken: iPad i skolan Någon av er kanske har andra synpunkter? Spontant känner jag att när min skola inte har kommit igång med den relativt stora tillgång vi har till mycket fina laptops, varför ska vi då satsa på något nytt igen? Jag tror inte lärarna är med mer på tåget bara för att vi tar in iPads? (Det fanns annan fakta på nätet som jag också läste förstås.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar