Sidor

torsdag 7 april 2011

Tummen som bidde en vante

Ibland blir det som i sagorna, ibland tvärtom. Vår slutredovisning har nu vuxit till något jag hoppas vi kan ro iland. Gör vi det blir det kanonkul! Med all den bredd som finns i vår grupp kommer det säkert att gå. Jag måste bara inse att det är myrorna som tillsammans gör jobbet. Ingen myra bygger en hel stack själv - som tur är.

Min lilla redovisning om hur jag (och mina kollegor) låter eleverna skriva sig till läsning men datorer togs emot positivt. Jag blir glad över att få prata om det arbetssättet och känner att jag får nya tankar och vinklar på ämnet när jag diskuterar det med andra. (På min arbetsplats hinner vi aldrig komma till dessa viktiga diskussioner, vardagspaniken tar all plats.) Men jag känner att här är Sverige MYCKET långt ifrån en likvärdig skola.

2 kommentarer:

  1. Din film var grymt bra. Jag skulle vilja visa den för mina kollegor.

    Det är eländigt att "vardagspaniken" ska hindra viktiga diskussioner och dialog för utveckling.

    SvaraRadera
  2. Åh! Tack! Vad glad jag blir. Jag håller på att försöka fixa till ljudet. Ska testa den på kollegor i nästa vecka. Sen kanske jag lägger ut den på YouTube så att jag kan länka den till min resurs. Bara roligt om du använder den då :-)

    SvaraRadera