Sidor

torsdag 3 februari 2011

Den som söker ska finna

Jag måste, något ovilligt, erkänna att Google Sites kanske till och med blir något jag kan tänka mig att använda i framtiden. Efter de första tröga försöken så går det allt lättare nu.
I måndags kväll satt jag och googlade efter en Jing-film för att lära mig att hantera hemsideskapandet lite mer effektivt. Och hittade förstås två bra filmer, skapade av Cecilia - en IKT-kursare!!! Så jag säger det igen (tjatig - javisst!): Vilka resurser vi är för varandra.

Gårdagen tillbringades till stor del tillsammans med Maria och Maria. Vi drack kaffe tillsammans, åt lite frukt, svarade i telefon, pysslade om hunden och avbröt samvaron för enskilda toalettbesök. Ja, vi satt på Skype och arbetade med vår lektion förstås, men det kändes nästan som att vi satt i någons kök eller vardagsrum. Nästa gång måste vi nog slå på web-kamerorna också. (Fast då måste jag städa, duscha och sminka mig först.)
Skämt åsido - det är ett alldeles utmärkt sätt att arbeta tillsammans på, trots stora avstånd. Jag tror vi kan få ihop en bra lektion även om ingen av oss använt programmet förut.

2 kommentarer:

  1. Du kanske borde prova wordpress för hemsideskapande? Hos wordpress.com kan du registrera en bloggliknande hemsida helt gratis (till exempel eva.wordpress.com eller iktochlitetill.wordpress.com). De är lika lätta att komma igång med och använda som blogspots sidor, men snyggare och mycket lättare att ta ut svängarna med. Jag har iochförsig inte provat Google Sites, så jag vet inte hur bra de är att använda.

    SvaraRadera
  2. Hej Isak!
    Tack! Vi håller på att lära oss olika program både för hemsidor, bloggar, film, presentationer mm. Så jag "måste" slita med Google Sites. Sedan ska vi hålla lektioner för varandra, så nästa vecka ska några kursare lära ut Wordpress. Det blir kul!
    Och GRATTIS till lägenheten!

    SvaraRadera