Sidor

onsdag 9 februari 2011

Efterlyses: nytt jobb

Igår fick jag veta att min enhet på skolan inte kommer att finnas kvar så länge till. Än är det väl inte riktigt klart om vi ska flytta redan till hösten eller om vi ska fasas ut i takt med att eleverna växer? Oavsett hur det blir med det, så kommer det inte att finnas elever i de lägre årskurserna på skolan. Vilket också innebär att vårt arbete med "att skriva sig till läsning med dator" inte kommer att kunna fortsätta. På ett föräldramöte i måndags, på skolan dit eleverna ska, berättade den berörda rektorn att man inte har utrustning för att arbeta så.
Själv funderar jag nu på om jag överhuvudtaget har ett jobb till hösten? (Jodå, kommunen lär väl inte kunna sparka mig?) Och vad är det då för jobb? Är det nu jag ska ta chansen att göra något annat? Vill jag det?

2 kommentarer:

  1. Hittade den här iallafall http://www.jenseneducation.se/Jobb/Lediga-tjanster/ där dom söker "Lärare utöver det vanliga till de lägre åldrarna". Ska hålla ögonen öppna =)

    SvaraRadera
  2. Här fanns visst en bättre direktlänk: http://www.jenseneducation.se/Jobb/Lediga-tjanster/

    SvaraRadera