Sidor

lördag 12 februari 2011

Min förebild

Jag kan inte hjälpa det, men jag älskar sådana här uppgifter! Visst håller jag med om att det är en repris av sådant vi redan testat och redovisat. Men skillnaden jämfört med i höstas är att nu vågar jag testa mycket mer.
Spontant känner jag att jag inte kan göra en ny Photostory, det blir ren upprepning och inte så lärorikt. Men att kombinera den formen med film i Moviemaker kanske kan fungera? Moviemaker har jag bara provat tillsammans med Marcus och Toni. Fast då blev det inte så mycket eget klurande, utan mest att klippa och klistra i ett rasande tempo, en chansning. Jag fungerar om jag får en konkret uppgift att göra/lösa, då kommer jag igång och törs experimentera. Att sitta med program för bara testandets egen skull gör inte jag.

Och min förebild har lovat att ställa upp. Hon e snäll hon...

2 kommentarer:

  1. Det blir säkert jättebra! Personligen tycker jag att Moviemaker är betydligt enklare än Photostory. I Photostory har man inte samma möjligheter till fix och trix, där är man mer låst. Så jag röstar på MM även om du bara tänker använda stillbilder. Lycka till :))

    SvaraRadera
  2. Hm... jag som tycker det var enklare i Photostory? Jag får väl lära mig MM under det här arbetet då. Tacktack!

    SvaraRadera