Sidor

måndag 21 februari 2011

Intelligent på tangent

Jag önskar att det var jag själv som kom på den fyndiga titeln Intelligent på tangent, men tyvärr är det ju inte så. I Finland har man forskat på att låta 6-7-åringar skriva sig till läsning och presenterar nu delar av resultatet. Jag blir så otroligt glad över det som sägs i filmen, det styrker mig i tron att det här är RÄTT. Inte minst demokrati-aspekten på arbetssättet är viktig. Riktigt så långt har jag faktiskt inte tänkt innan, men det är ju helt sant!
Jag har också beställt ett dokumentationsex. från Åbo som jag hoppas kommer i brevlådan snart. Allt som styrker mig behövs för att orka envisas. Kanske kan ett sådant här resultat hjälpa oss att få fortsätta att arbeta med vårt projekt?

Jag hittade förstås filmen som länk i en av mina egna digitala lärresurser, bloggen Klurigt, lurigt och roligt i skolan. Det verkar som att Erica Lövgren "e på hugget".

2 kommentarer:

  1. Tack för tipsen.
    Jag är fullständigt såld på klippet Klurigt, lurigt...
    Jag måste ha några i-pads, med tangentbord, i mitt klassrum nästa år.
    Ska skicka ett mail till min rektor direkt.
    Tack igen.

    SvaraRadera