Sidor

onsdag 29 september 2010

PDF-fil till frukost

Visst är det konstigt att man formligen slänger sig över datorn de dagar man har självstudier. Frukosten står fortfarande och väntar på köksbordet, men den enda fil jag har sett till är den PDF-fil jag lyckades skapa precis. Så ännu en gång blev man så överladdad, att tankarna direkt går till skolan och funderingar över hur jag kan använda denna nya kunskap där.
Och precis som många andra sagt redan; det finns så mycket man kan göra. Nu fortsätter jag att dra parallellerna till mat  -  om smörgåsbordet dignar av för mycket mat och jag inte får översikt på vad som bjuds, tenderar  jag till att bara ta av det jag redan känner till. Jag håller mig till köttbullarna, sillen och potatisen för jag vet hur det smakar och jag gillar det.
Utbildningen vad gäller datasmörgåsbordet känns som att man har någon som står bredvid, som berättar vad rätterna består av, som försöker förklara lite hur det smakar och som peppar: prova en liten smakbit, du kommer att gilla det. Så smakar man och gillar det och undrar varför i herrans namn man inte smakat tidigare?


(Nu är det nog dags för frukost "irl".)

2 kommentarer:

  1. Vilket härligt inlägg Eva! Visst är datavärlden som ett fantastiskt smörgåsbord. Just nu känns dock de flesta rätter ganska främmande. Vad ska man välja att smaka på? Det finns ju SÅ mycket!

    SvaraRadera
  2. TACK!
    Jo det finns lite för mycket ibland...

    SvaraRadera