Sidor

torsdag 9 september 2010

Vad är tillåtet?

Hm... problemen startar direkt! Nu sitter jag här och har precis kommit på att jag kan lägga in länkar. Men vad får man länka till? Måste man fråga om lov? Antar att vi har någon kurslitteratur som tar upp detta, men just nu är jag så uppfylld av det roliga med bloggen att jag inte har tid att läsa.
Lägger också in en länk till en mycket framåt och driven ung dam. Hon kandiderar för Piratpartiet till kommunalvalet. Jag är inte Piratpartist, men de driver många frågor som vi lärare kan behöva fundera på. Även om vi inte gillar allt och även om allt inte är lagligt, så använder eleverna internet på ett helt annat sätt än vad vi gör.

3 kommentarer:

  1. Vad kul att du har börjat blogga, du som skriver så bra! Hoppas du fortsätter skriva efter att kursen är slut.

    I övrigt kan jag upplysa om att du får länka till precis vad du vill (ja, så länge det inte är statshemligheter, övergrepp eller, ve och fasa, illegalt fildelat material. Men det stämmer inte så bra överrens med det jag vet om dig!)

    Lycka till med bloggen, ska bli kul att läsa.

    SvaraRadera
  2. Snyggt jobbat! Håller med Victoria om länkandet.

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket båda två!
    Vad bra att jag kan fortsätta länka och leka ;-)

    SvaraRadera