Sidor

onsdag 13 oktober 2010

Jag sliter mitt hår

Nu har jag suttit länge och funderat på hur min lilla etik-redovisning ska se ut. Jag började bra tycker jag själv, men efter fyra bilder som inte ens är färdigredigerade, har jag kört fast. Huvudet är fullt med bilder av och texter om utmärglade tjejer och deras rop på hjälp. Klart att jag blir nedstämd, men framför allt förbannad! Här tangerar man verkligen det tragiska fallet med självmordet på Internet, genom att flickorna pressas via fasansfullt extrema självsvältsdieter och snedvridna skönhetsideal, och några tittar på och uppmuntrar... Fy fasiken!

Länkar till ett inslag från Rapport där Eva Ikonomidis Svedmark säger en del intressant om etik och moral på Internet: "Man kan fundera en del på vår moral och etik"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar