Sidor

onsdag 17 november 2010

Ett gott skratt förlänger livet

Ett stort tack till Toni och Markus som fick mig att skratta i stort sett hela dagen.
Vilken kurs vi går!
Tänk att det finns så många, ganska enkla program som jag inte hade en aning om. Mina gamla videofilmer har bara spelats in på band och aldrig blivit redigerade. Det ligger säkert hundratals gamla band som jag aldrig ens sett efter att de blev inspelade. Så trist!

Måns lilla kurs om att göra en filmaffisch fick mig att inse hur extremt lite jag kan om bilder. Både att se och reflektera över dem och förstås att skapa egna. Att rita eller måla har aldrig varit min starka sida. Men att skapa bilder digitalt kan jag definitivt lära mig, under förutsättning att jag lär mig mer om estetik och form förstås.
Tills vidare får jag fortsätta att betrakta mig själv som en glad amatör - väldigt glad idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar