Sidor

måndag 29 november 2010

Ska det vara så här?

Usch! Idag har jag lyckats göra en kollega riktigt ledsen. Visserligen var det inte meningen, men ändå! Jag är ARG nästan hela tiden och det beror på att jag känner mig sååå stressad. När jag kommer in i arbetsrummet på jobbet så formligen skvätter det dåligt humör runt mig, och jag får alla andra att också må dåligt. Kul att jobba med en sån människa! Huh!
Och hemma vågar de knappt säga ett knyst till mig för antingen gråter jag eller så skäller jag. Huh!

Ja, så frånsett detta bedrövliga ska det bli kul att träffa kursarna på onsdag och torsdag. Kanske rent av lite stärkande. Men vad gäller bilden av min verksamhet så är jag helt tom. Förhoppningsvis får jag lite input av er andra.

Jo förresten. Jag har strulat med en "dålig" powerpoint som vi ska ha som ett "underlag" till vårt skriva-sig-till-läsning-projekt. Av någon anledning gick det inte att skriva ut två bilder som åhörarkopior. Jag  har gjort om och gjort om ett antal gånger. Till slut, när jag nästan bestämt mig för att kassera allt, kom jag på att kolla de infogade fotonas egenskaper. Och äntligen! Det ena fotot var i ett jättekonstigt filformat som jag lyckades spara om som en j-peg. Av detta lärde jag mig att dubbelkolla sådana saker när det strular. Så något blev i alla fall bra idag.

Men jag tycker verkligen inte om att göra andra ledsna...

1 kommentar:

  1. Hög igenkänningsfaktor. Jag har själv just kommit ut ur ARG-hela-tiden-bubblan. För min del berodde bubblan just på stress. Nu känner jag mig mest arg över att stress ska vara så oundvikligt inom detta yrke...

    SvaraRadera